O úspěšném soukromém podnikání se dá mluvit jedině tehdy, když toto přináší nejen uspokojení, ale i dostatečné příjmy. Protože o peníze v takovém podnikání jde, ty jsou tu tím nejdůležitějším, a pokud se nevydělají, je to nepříjemné, ba i zlé.
Ale žádné podnikání, ani to internetové, nepřinese dost vysoké zisky, pokud nemá podnikatelův web dostatek návštěvníků. Lidé se musí nejprve o takové nabídce na síti dozvědět, musí ji najít a zajímat se o ni, a až pak je tu naděje, že to podnikateli provozujícímu takový web i něco hodí.
A weby nemají dost vysokou návštěvnost velice často. Často je trápí to, že o ně není zájem. Protože kde není zájem, nejsou ani peníze.
A pokud není o nějaký podnikatelský web projevován dostačující zájem? Jak tento a s ním související návštěvnost zvýšit? Naprosto pochopitelně s pomocí SEO a PPC, jak mi potvrdí všichni, kdo tomu rozumí.
A co ony zmíněné zkratky znamenají? V případě SEO jde o optimalizaci pro internetové vyhledávače, která zajišťuje webu u vyhledávačů lepší pozici a tím i větší naději na otevření někým z těch, kdo něco takového hledají, a u PPC si platí podnikatel reklamu nebo přesněji to, kolik lidí na onu reklamu zareaguje, což činí takovou reklamu výhodnou.
A co vychází z pomyslného souboje SEO versus PPC vítězně? Vlastně obojí. Podle toho, co podnikatel na internetu zrovna potřebuje, se totiž jednou hodí víc to a podruhé ono. A nejlepší samozřejmě je, když se využije obojí. Protože PPC zabírá hned, jakmile se taková reklama objeví, ale bohužel přestává fungovat, když taková reklama zmizí, a SEO pro změnu zabírá postupně, ale ze setrvačnosti pokračuje i tehdy, když se s optimalizováním přestane.
Je tedy jedno, zda se vsadí na SEO nebo PPC nebo obojí. S obojím si lze polepšit. Ale asi nejlepší je využít obojí zároveň. Protože pak je efekt nejvyšší a podnikatelský úspěch se dostaví nejspíše. A uspět se v podnikání musí, to je samozřejmé.